System komputerowy umożliwiający wydawcom i właścicielom mediów na sprzedaż reklam w internecie w systemie real time bidding (programatycznym). System ten pozwala wydawcom na zautomatyzowaną sprzedaż powierzchni reklamowej. »
Opracowany przez MRC i zaadaptowany w Polsce przez IAB standard widoczności reklamy. Przyjętą przez MRC i IAB Polska definicją widoczności reklamy jest: dla reklam płaskich widoczność co najmniej 50 proc. kreacji przez przynajmniej 1 sekundę a dla reklam wideo widoczność przynajmniej 50 proc. kreacji przez przynajmniej 2 sekundy. Na rynku reklamowym funkcjonują także inne, zazwyczaj bardziej restrykcyjne definicje. »
Opracowane przez IAB Polska standardy dotyczące kreacji reklamowych. Dzięki stworzonym standardom reklamodawcy oraniczyli liczbę tworzonych kreacji oraz zostały uspójnione wymagania i minimalne kryteria jakie muszą spełniać. Wstandardy obejmują reklamę display oraz reklamę wideo. Telewizja Polska posiada certyfikat zgodności reklam ze standardami IAB. »
Technologia pobierania i ładowanie w czasie rzeczywistym plików multimedialnych (wideo, audio), dzięki której odtworzenie filmów w Internecie nie wymaga pobrania całego pliku przed rozpoczęciem oglądania. Rozwój streamingu jest napędzany przez wzrost dostępności szybkich łącz internetowych. »
Rodzaj programu lub reklama telewizyjna, które są emitowane na antenie w okresie całego tygodnia o określonej porze dnia (np. od poniedziałku do piątku o godzinie 17.30). »
Emisja reklamy do uprzednio zdefiniowanej na podstawie kryteriów grupy celowej. Targetowanie może być zarówno demograficzne, geograficzne jak i behawioralne. W targetowaniu behawioralnym kluczową rolę odgrywa wcześniejsze zachowanie użytkownika rejestrowane przez pliki cookie. Targetowanie behavioralne jest też możliwe w telewizji, na bazie poprzednich zachowań telewizyjnych widza. »