MOTO

Nowe Volvo XC90 po liftingu – sprawdziłem, jak jeździ samochód, którego miało już nie być [MOTO Premiera]

Decyzja o modernizacji Volvo XC90 była zaskoczeniem. Volvo odgrażało się, że niebawem zaprzestanie jego produkcji i nawet zaprezentowali następcę – elektryczny model EX90. Ale pojawiła się możliwość przedłużenia produkcji dużego SUV-a w wersji spalinowej, zatem przeprowadzono jej modernizację. Co z tego wyszło?

Obecna generacja Volvo XC90 zadebiutowała na rynku 10 lat temu. W wersji zmodernizowanej najwięcej zmian widać w przedniej części nadwozia.

Przeprojektowano przedni pas, który wygląda nowocześniej, a główne skrzypce grają tu reflektory z oczywistym dla marki kształtem młota Thora i nowy grill. W tylnej części nie zmieniło się prawie nic, poza sygnaturą świetlną lamp.

Nowe Volvo XC90 po modernizacji - wymiary

Auto jest pokaźnych rozmiarów. Proporcjonalne nadwozie mierzy 495,3 cm długości, 193 cm szerokości i prawie 177,3 cm wysokości. Hybryda plug in jest o 6 mm niższa. Rozstaw osi wynosi 298,4 cm. Standardowo auto występuje w konfiguracji siedmioosobowej.

Przeczytaj także: Obowiązkowa wymiana prawa jazdy. Kiedy? Kogo dotyczy?


Sam producent podkreśla, że w trzecim rzędzie siedzeń wygodnie będą podróżowały osoby o wzroście do 170 cm. Także nie są to pełnowymiarowe miejsca. 

Nowe Volvo XC90 – wymiary bagażnika

Bagażnik w miękkiej hybrydzie ma aż 709 l pojemności licząc do linii rolety. Z oczywistych względów próg załadunku jest umieszczony dość wysoko, ale w przypadku opcjonalnego zawieszenia pneumatycznego, można go opuścić o 2 cm. W wariancie z napędem hybrydowym typu plug in przestrzeń na bagaże jest mniejsza o 69 l.

Nowe Volvo XC90 – główna nowość we wnętrzu to ekran

Odświeżono też wygląd kokpitu. Oprócz przeprojektowania nawiewów, zastosowano nowe materiały wykończeniowe, przeorganizowano też przestrzeń między fotelami. M.in. zainstalowano tu dodatkowy uchwyt na kubek.

Oczywiście brakuje mi tutaj fizycznych przycisków do obsługi klimatyzacji. Wszystkim steruje się przez ekran, z poziomu kierownicy lub głosowo. Ale główną nowością, która od razu rzuca się w oczy, jest dotykowy ekran.

Przeczytaj także: Test Mercedes EQE 500 SUV – elektromobilność w odwrocie? Niekoniecznie


Ma przekątną 11,2 cala i wyświetla system pokładowy Volvo w najnowszym kształcie. Poprawiono w nim wygodę obsługi, w skrócie, programiści zrobili wszystko, by nie trzeba się było mocno przez niego przeklikiwać, by odnaleźć jakąś funkcję lub aplikację.

Nowe Volvo XC90 – wersje napędowe

W pierwszej fazie rynkowej premiery w cennikach znalazło się miejsce dla dwóch wariantów modelu, oba z napędem na cztery koła i oczywiście oba z silnikami czterocylindrowymi o pojemności 2l. Podstawowy to miękka hybryda B5 osiągająca moc maksymalną 250 KM, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 s, druga to hybryda typu plug in, która rozwija moc maksymalną 455 KM, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 s.

A o tym jak jeździ i ile kosztuje nowe Volvo XC90 dowiecie się z wideo osadzonego na górze strony. Materiał powstał na wyjeździe sfinansowanym przez Volvo Car Polska, ale przedstawiciele firmy nie mieli wpływu na jego wydźwięk i opinię autora.

Więcej na ten temat