Moto

Dacia Bigster cenowo deklasuje rywali. Ruszają zamówienia na budżetowego SUV-a. Ile kosztuje?

Dacia Bigster w kolorze niebieskim stojąca na pomoście w otoczeniu jeziora, lasu i mgły
Dacia Bigster cenowo deklasuje rywali. Ruszają zamówienia na budżetowego SUV-a. Ile kosztuje? (fot. Dacia)
podpis źródła zdjęcia

Dacia zaprezentowała Dustera na sterydach. Model idealnie wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów. No może prawie idealnie, bo mocno odstaje od konkurencji ceną. Jest o 30 tys. zł tańszy nawet od chińskich rywali. Szykuje się prawdziwy hit w Polsce?

Dacia Bigster ma 4,57 m długości i rozstaw osi sięgający 2,7 m. W kabinie auta pojawia się natomiast miejsce dla pięciu pasażerów i bagażnik o pojemności aż 667 litrów. Model powstał na platformie podłogowej CMF-B stworzonej przez Renault i dzieli z francuskimi braćmi większą część technologii.

Ile kosztuje Dacia Bigster w Polsce?

Nowa Dacia oficjalnie debiutuje w Polsce. Marka pokazała cennik Bigstera i rozpoczęła zbieranie zamówień na auto. Ile kosztuje kompaktowy SUV z Rumunii? Kwota przynosi spore zaskoczenie. Za pojazd trzeba zapłacić co najmniej 99 900 zł. Tym samym samochód stał się najtańszym modelem w swoim segmencie. A to oznacza jedno. Dacia będzie kontynuować tradycję Dustera. Dustera, który przez lata był najchętniej wybieranym modelem w Polsce wśród klientów prywatnych.

 

Bazowa Dacia oznacza słabe wyposażenie? To dawno nieaktualny stereotyp. Bigster Essential oferuje bowiem bez żadnej dopłaty 7-calowy ekran w miejscu zegarów i 10-calowy multimedialny, kamerę cofania, światła przednie Eco LED, ogranicznik prędkości, tylne czujniki parkowania, manualną klimatyzację oraz pakiet system bezpieczeństwa zawierający m.in. system utrzymania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych i system wspomagania nagłego hamowania.

 

Przeczytaj także: Dacia Bigster – to może być hit! Pełnowymiarowy kompaktowy SUV za takie pieniądze?

Ceny Dacii Bigster vs. ceny aut konkurencji

99 900 zł za kompaktowego SUV-a w 2025 r. to wprost rewolucyjna cena. To coś na kształt kwoty 39 900 zł, którą dekadę temu trzeba było zapłacić za bazowego Dustera. Co na tą kwotę konkurenci? A konkurenci na to niemożliwe. Najtańszy Citroen C5 Aircross kosztuje bowiem 167 800 zł, a za bazowego Cuprę Formentora trzeba zapłacić co najmniej 138 400 zł. Nawet BAIC Beijing 5 kosztuje równe 30 tys. zł więcej. Droższa jest także archaiczna już Skoda Karoq. Cennik czeskiego SUV-a startuje od kwoty na poziomie 109 300 zł.

1 / 5 zdjęć
Item 1 of 5
Dacia Bigster już w sprzedaży w Polsce (fot. Dacia)

Dacia Bigster otrzyma kochaną przez Polaków wersję LPG

Dacia Bigster będzie oferowana w jednej z czterech wersji układów napędowych. Wśród nich zabraknie diesla. W palecie pojawi się zasilany benzyną model:

 

  • TCe 140
  • ECO-G 140 zasilana benzyną lub LPG
  • Hybrid 155
  • TCe 130

 

Wersje TCe 140, ECO-G 140 i TCe 130 mają jedną cechę wspólną. Sercem układu jest 1,2-litrowy, 3-cylindrowy, doładowany benzyniak pracujący w układzie lekkiej hybrydy. W dwóch pierwszych wariantach oferuje 140 KM i 230 Nm. W ostatnim 130 KM i 230 Nm. Skąd rozbieżność? Wyłącznie słabszy wariant jest parowany z napędem na cztery koła. Hitem w Polsce z pewnością stanie się Dacia Bigster ECO-G 140. Według deklaracji producenta ma ona spalać jakieś 7 litrów LPG na 100 km. To oznacza naprawdę tanią jazdę.

 

Za Bigstera z LPG trzeba zapłacić co najmniej 101 200 zł. To daje zaledwie 1300 zł dopłaty do wersji bazowej. Kluczowe jest jednak to, że w początkowej fazie sprzedaży Dacia z LPG nie będzie dostępna. Kierowcy, którzy nastawiają się na ten układ napędowy, muszą jeszcze chwilę poczekać.

 

Przeczytaj także: Nowa Mazda 6e. Japoński elektryk na nietypowo. Zamiast SUV-a mocny liftback

Bigster będzie też pełną hybrydą. Cennik startuje od 124 000 zł

Bigster Hybrid 155 jest napędzany za pomocą 1,8-litrowego, wolnossącego silnika benzynowego o mocy 112 KM i silnika elektrycznego. W sumie układ napędowy oferuje kierowcy 156 KM. Na tym jednak jego zalety się nie kończą. Ten wariant napędowy okazuje się najbardziej dynamiczny. Rozpędza ważącego przeszło 1400 kg SUV-a Dacii do pierwszej setki w 9,7 sek. Producent deklaruje, że spalinowo-elektryczny model powinien spalać w cyklu mieszanym 4,7 litra benzyny na 100 km.

 

Piotr Nowak

Więcej na ten temat