Skoda rozbudowuje ofertę Octavii po liftingu. Model otrzymał nową opcję. Kluczową, bo to właśnie dla niej kierowcy często wybierają SUV-y. Na tym jednak nie koniec. Bo w palecie zadebiutował również 204-konny, doładowany silnik benzynowy.
Skoda Octavia w 2024 r. była drugim najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Musiała ustąpić miejsca jedynie Toyocie Corolli. W maju model przeszedł lifting. Standardowo dla Grupy Volkswagena, nowe modele nie otrzymały jednak wszystkich opcji już w momencie premiery. Właśnie do cennika wchodzi jedna z kluczowych i bardziej lubianych przez kierowców. Lubianych, bo odpowiada za bezpieczeństwo jazdy.
W salonach pojawiła się Octavia po liftingu z napędem 4x4
Bezpieczeństwo to nie tylko duża ilość poduszek powietrznych czy systemy asystujące. To także trakcja. A lepszą gwarantuje napęd na cztery koła. To właśnie to rozwiązanie pojawiło się właśnie w cenniku Skody.
Wariant 4x4 Octavii po liftingu współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG. Napęd jest sterowany w Skodzie elektrohydraulicznie poprzez sprzęgło wielopłytkowe. W normalnych warunkach drogowych napęd jest przekazywany w stosunku 50:50 między przednią a tylną osią. Układ jest jednak w stanie np. skierować nawet 100 proc. momentu obrotowego na tył. Tak, w ten sposób na chwilę Octavia stanie się tylnonapędowa!
Na razie napęd na cztery koła będzie można sparować w nowej Octavii wyłącznie z 204-konnym silnikiem 2.0 TSI. Z czasem oferta wersji silnikowych powinna jednak zostać rozszerzona. W modelu sprzed liftingu 4x4 było parowane także z dieslem 2.0 TDI. Nie inaczej pewnie będzie i w tym przypadku.
Przeczytaj także: Skoda szykuje elektrycznego Kodiaqa. Co wiadomo o 7-miejscowym SUV-ie na prąd?
Skoda Octavia 4x4 po liftingu – dane techniczne
Warto wiedzieć o tym, że to oznacza nie tylko debiut 4x4 w poliftingowej Octavii. To oznacza również debiut motoru 2.0 TSI. Wcześniej nie był on oferowany przez importera. Takie połączenie jest z kolei mocno udane. Zwłaszcza że doładowany motor benzynowy oferuje kierowcy aż 204 konie mechaniczne. Mocy towarzyszy maksymalny moment obrotowy sięgający 320 Nm. To sprawia, że liftback może osiągnąć 100 km/h po 6,6 sekundy. Czas sprintu w przypadku kombi wynosi 6,7 sekundy. Octavia 2.0 TSI osiąga maksymalnie 228 km/h. Jej średnie spalanie zostało określone przez producenta na 7,3 litra na 100 km.
Napęd na cztery koła w hitowej Skodzie nie zmienia jednego. Imponującej pojemności bagażnika. Liftback nadal zabiera na pokład 600 litrów, a kombi nawet 640 litrów.
Przeczytaj także: Nowa Toyota z salonu za 40 000 zł? Nie, nie potrzebujesz żadnej dopłaty
Ile kosztuje Skoda Octavia po liftingu z napędem 4x4?
Cennik Octavii 4x4 w wersji liftback startuje od kwoty na poziomie 162 900 zł. Za kombi trzeba zapłacić już 166 100 zł. Tanio zatem nie jest. Kwota wynika mimo wszystko w dużej mierze z faktu, że silnik 2,0 TSI nie jest oferowany w słabszych wersjach wyposażenia. Występuje dopiero w przypadku trzeciej w kolejności wersji Selection. To mocno winduje cenę.
Zamówienia na Octavię 4x4 na liftingu wystartowały u europejskich dealerów czeskiej marki. Pierwsze pojazdy przenoszące moc na cztery koła powinny dotrzeć do klientów w ciągu kilku najbliższych tygodni.