Moto

Toyota Corolla w nowej wersji? Polscy klienci pokochaliby ją

Zamaskowana Toyota Corolla GR - być może w wersji GRMN
Zamaskowana Toyota Corolla GR - być może w wersji GRMN

Toyota nie ustaje w wysiłkach, by udoskonalić model GR Corolla, która niestety nie jest dostępna na rynku polskim, tylko w YSA. Po wprowadzeniu w zeszłym roku ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i zwiększeniu momentu obrotowego z 370 do 400 Nm, sportowy hatchback czeka kolejna modernizacja.

Zanim nastąpi pełna prezentacja jesienią tego roku, Toyota testuje zamaskowany prototyp. Mimo kamuflażu, widoczne są istotne zmiany w porównaniu do standardowego modelu, które sugerują możliwość wprowadzenia wariantu GRMN lub innej specjalnej edycji.


Nowy model został wyposażony w otwory wentylacyjne na masce i przednich błotnikach, podobnie jak prototyp zauważony podczas testów na torze Nürburgring we wrześniu ubiegłego roku. Tajemnicza GR Corolla nosi również większe tylne skrzydło - bardziej okazałe niż spoiler montowany w edycji Circuit. Uwagę zwracają 18-calowe matowe czarne kute felgi BBS z oznaczeniem Toyota Gazoo Racing oraz opony 245/40 ZR18, podczas gdy edycja Circuit miała nieco węższe ogumienie 235/40 ZR18. Samochód wyposażono w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 zamiast Pilot Sport 4, co wskazuje, że ta przyszła wersja będzie równie ekstremalna jak edycja Morizo, która również dysponowała bardziej przyczepnymi oponami.


Przeczytaj także: Nowy hit sprzedaży z Polski. Tychy właśnie rozpoczęły produkcję kolejnego modelu


Toyota wspomina również o pracach nad turbodoładowanym 1,6-litrowym silnikiem benzynowym w celu uzyskania większego momentu obrotowego, jednak bez ujawniania szczegółów. Trzycylindrowa jednostka otrzymała "unikalne zestrojenie", chociaż nie wspomniano o zwiększeniu mocy ponad standardowe 300 KM. Z powodu braku zdjęć wnętrza, nie wiadomo czy nowa odmiana GR Corolli będzie wyposażona w kanapę, czy - podobnie jak wersja Morizo - pozostanie dwumiejscowa. Z pewnością można stwierdzić, że samochód nie ma  tylnej wycieraczki, nawiązując tym samym do najbardziej radykalnej wersji wprowadzonej do tej pory.


Przed oficjalną premierą, prototypowy model GR Corolli pojawi się na imprezie Formula Drift w Long Beach w Kalifornii w weekend 12-13 kwietnia. Następnie dział Toyota Gazoo Racing przeprowadzi dodatkowe testy, zanim Akio Toyoda, przewodniczący zarządu, osobiście samochód i oficjalnie zatwierdzi go do produkcji.


Przeczytaj także: Test Toyota C-HR 2.0 Hybrid 197 KM e-CVT: Sprawdziliśmy, czy bajerancki wygląd ogranicza walory praktyczne

Więcej na ten temat