Moto

Piekło zamarzło. Toyota Hilux stała się hybrydą. Całe szczęście lekką

Szara Toyota Hilux 2.8 D-4D MHEV jadąca drogą przez las
Toyota Hilux 2.8 D-4D MHEV
podpis źródła zdjęcia

Toyota Hilux otrzymała nowy układ napędowy. Diesel o pojemności 2,8 litra został przybrany układem Mild-hybrid 48V. Na tym nie koniec. Model jest już oferowany w polskich salonach. "Hybrydowy" pick-up został wyceniony na 170 900 zł netto. I co ciekawe, droższa wersja jest tańsza od tańszej.

Toyota Hilux to prawdziwa legenda segmentu aut użytkowych. Pierwsza generacja została zaprezentowana 56 lat temu. Przeszło pół wieku wystarczyło, aby pick-up udowodnił swoją użyteczność w terenie, a do tego wybitną trwałość. Aktualny Hilux ósmej generacji został zaprezentowany w 2015 r. I model otrzymuje właśnie drobną modernizację. Modernizację napędową.

Hilux z dieslem, 16-konnym elektrykiem i baterią litowo-jonową

Podstawą 48-woltowego napędu mild-hybrid kierowcy świetnie znają. Mowa bowiem o 2,8-litrowym, 4-cylindrowym, doładowanym silniku wysokoprężnym. Jeżeli chodzi o komponenty hybrydowe, motor został sparowany z elektrycznym silnikiem i generatorem w jednym, litowo-jonowym akumulatorem 48V oraz konwerterem DC-DC. A dodatkowo ma obniżoną prędkość biegu jałowego. Ta spadła z 720 obr./min do 600 obr./min.

 

Silnik elektryczny dostarcza dieslowi zastrzyk 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego. Akumulator natomiast składa się z 13 ogniw, ma pojemność 4,3Ah, waży zaledwie 7,6 kg i mieści się pod tylnymi siedzeniami pojazdu. Co ważne, komponenty zostały tak zaprojektowane, aby ich montaż był prosty i nie wymagał skomplikowanych zmian w układzie napędowym. A do tego są chronione przed wilgocią.

1 / 6 zdjęć
Item 1 of 6
Toyota Hilux 2.8 D-4D MHEV

Moc Toyoty Hilux 2.8 D-4D MHEV bez zmian

Toyota Hilux 2,8 litra MHEV wytwarza 204 konie mechaniczne mocy. Te są dostępne przy 3 400 obr./min. To identyczna wartość w stosunku do tej, którą oferują wersje bez układu MHEV. Poza tym diesel dostarcza wysoki moment obrotowy. Ten został oszacowany przez Japończyków na 500 Nm. Wartość jest dostępna już od 1 600 obr./min.

 

Większych zmian w Hiluxie nie ma jednak nie tylko w mocy. Taka sama jest również głębokość brodzenia w wodzie. Pojazd może się zanurzyć do 700 mm. Poza tym model 2.8 D-4D MHEV 48V już standardowo jest parowany z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów.

Ile kosztuje Toyota Hilux 2.8 D-4D MHEV 48V?

Lekka hybryda wywraca do góry nogami koncepcję Hiluxa. To ma być spartańskie auto do pracy, a nie zelektryfikowany model. Do góry nogami Toyota wywraca jednak nie tylko ten fakt. Robi to samo z... cennikiem. Bo dziś pick-up z bogatszą wersją wyposażenia jest w salonie marki tańszy od wersji bazowej. Za model Executive trzeba zapłacić w ramach wyprzedaży rocznika 170 900 zł netto. Jednocześnie Hilux Active zostanie wyceniony na 176 900 zł netto. Model nie jest oferowany m.in. w efektownie wyglądającej wersji GR Sport.

 

Toyota skonfigurowana w wersji Executive posiada na liście wyposażenia bazowego m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane fotele tylne, przednie i tylne czujniki parkowania, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map.

Więcej na ten temat