Butelki szampana wystrzeliły w siedzibie Toyota Motor Corporation. W pierwszy trzech kwartałach 2024 r. marka stała się bowiem liderem globalnej sprzedaży samochodów osobowych. Japoński koncern dostarczył swoim klientom w sumie 7,61 mln aut.
Toyota Motor Corporation ma prawdziwe powody do radości. Z raportu opracowanego przez Focus2Move.com (na podstawie danych z 159 krajów świata) wynika, że samochody tego właśnie koncernu są najchętniej kupowane przez kierowców. Japoński koncern w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r. sprzedała globalnie 7,61 mln pojazdów.
Toyota traci, ale nadal jest liderem. Góruje o 1,5 mln aut
Choć zbyt koncernu Toyoty między styczniem a wrześniem spadł o 3 proc., firma utrzymała pozycję pierwszą. I to ze sporym zapasem. Druga w kolejności jest bowiem Grupa Volkswagena. Tej udało się sprzedać 6,13 mln pojazdów, czyli o blisko półtora miliona mniej od lidera. Numerem trzy stał się Hyundai i Kia z wynikiem na poziomie 5,05 mln. Dalsze pozycje zajmuje:
- Renault Nissan Alliance – 4,61 mln aut.
- Stellantis – 4,35 mln aut.
- General Motors – 4,12 mln aut.
- Honda Motor – 2,863 mln aut.
- Ford Group – 2,862 mln aut.
- BYD – 2,52 mln aut.
- Suzuki – 2,36 mln aut.
W Top 10 miejsce dla Hondy, Suzuki i... BYD!
Zestawienie najchętniej wybieranych marek motoryzacyjnych na świecie przynosi tak naprawdę trzy zaskoczenia. Pierwsze jest takie, że wysoka, siódma pozycja przypadła Hondzie. Hondzie, która w Europie mocno zaniknęła na rynku. W zestawieniu natomiast pokonała nawet Forda! Drugie jest takie, że przedostatni uplasował się BYD. To jedyny chiński producent w zestawieniu. To też firma, która może się pochwalić wzrostem sprzedaży o imponujące 35,6 proc. Trzecie jest takie, że na liście widać również Suzuki. W jego przypadku sytuacja jest identyczna jak z Hondą. W Europie ta marka stała się marginalna.
Toyota sprzedała dwukrotnie więcej aut od numeru dwa
Wśród marek motoryzacyjnych dominującą pozycję od ponad dekady utrzymuje Toyota. Od stycznia do września 2024 r. na całym świecie sprzedała 6,6 mln samochodów. To jest wynikiem aż o 3,1 mln aut lepszym od marki, która zajęła pozycję numer dwa w zestawieniu. Hitem Toyoty jest oczywiście Corolla. Salony marki w trzech kwartałach 2024 r. opuściło w sumie 809 492 egzemplarzy.
Do pierwszej trójki awansowała Toyota RAV4. To efekt wzrostu sprzedaży, który wyniósł aż 13,1 proc. Klienci na całym świecie odebrali w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 r. aż 738 769 egzemplarzy tego SUV-a.