W czwartek 7 listopada w „Pytaniu na śniadanie” oficjalną premierę miał spot Fundacji TVP, który rozpoczyna jej kampanię wizerunkową. Jego reżyserką jest Agnieszka Gola, a materiał powstał we współpracy z Instytutem Matki i Dziecka w Warszawie i Fundacja Gajusz w Łodzi.
Prowadzący programu śniadaniowego Katarzyna Dowbor, szefowa inicjatywy, oraz Filip Antonowicz porozmawiali z ekspertami fundacji – aktorką Magdaleną Różczką, dyrektorem Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie dr. Tomaszem Maciejewskim – oraz członkami zarządu Fundacji TVP – Piotrem Jabłońskim i Agnieszką Golą.
Spot można już oglądać w mediach Telewizji Polskiej: na antenach głównych kanałów, w naszych serwisach internetowych i mediach społecznościowych. Można go również zobaczyć TUTAJ.
Fundacja TVP powraca
Fundacja TVP wznowiła działalność w połowie września tego roku, a jej ostatnie działania koncentrowały się na odbudowie swojego wizerunku, pozyskiwaniu ekspertów do współpracy oraz pomocy ofiarom powodzi, dla których w niecałe dwa miesiące inicjatywa zebrała ponad 14,5 miliona złotych. Po oficjalnym zakończeniu zbiórki dla powodzian fundacja może zająć się kampanią, przedstawiającą działalność charytatywną Telewizji Polskiej.

Nowy spot Fundacji TVP
Najnowszy spot inicjatywy zachęca do pomagania innym, a także zgłaszania się po pomoc. Jego bohaterami są podopieczni fundacji:
– Ola – pacjentka Kliniki Onkologii Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie;
– Sebastian Derba – tata samotnie wychowujący śmiertelnie chorego, 6-letniego Bruna;
– Magdalena Stępień – mama zastępcza;
– Jagódka – podopieczna hospicjum Fundacji Gajusz w Łodzi, dla której Fundacja TVP poszukuje rodziny zastępczej;
– Katarzyna Dowbor oraz pacjenci Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.
Bohaterowie materiału reprezentują cztery główne filary działalności Fundacji TVP, a są nimi:
– pomoc rodzinom zastępczym i rodzinnym domom dziecka, którzy mają ogromne potrzeby;
– pomoc ciężko chorym dzieciom przebywającym w szpitalach (leki sprzęt medyczny, rehabilitacje, wyjazdy na leczenia);
– pomoc rodzicom z chorym dzieckiem w zaciszu domowym (dofinansowania sprzętu, wyjazdy na turnusy rehabilitacyjne, leczenie, sprzęt medyczny i inne zapotrzebowania);
– pomoc dzieciom porzuconym w szpitalach i hospicjach.
Historia Jagódki zostanie bliżej ukazana widzom w jednym z listopadowych odcinków programu „Reporterzy”. Celem autorki reportażu Agnieszki Goli jest znalezienie kochającego domu dla ciężko chorej dziewczynki. Ponadto Fundacja TVP planuje realizację serii spotów z udziałem nowych podopiecznych. Bohaterem każdego z nich będzie jedno dziecko, którego historia zostanie rozwinięta w programach Telewizji Polskiej: „Pytanie na śniadanie” (z udziałem zaproszonego lekarza), „Reporterzy” i „Magazynie Ekspresu Reporterów”.

Ekspertami Fundacji TVP są:
– Magdalena Różczka – aktorka;
– Rafał Sonik – sportowiec, zwycięzca Rajdu Dakar;
– dr Tomasz Maciejewski – dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie;
– prof. dr hab. n. med. Anna Raciborska – kierownik Kliniki Onkologii w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie;
– prof. dr hab. n. med. Jolanta Sykut-Cegielska – kierownik Kliniki Wrodzonych Wad Metabolizmu w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie;
– prof. dr hab. n. med. Krzysztof Bielecki – specjalista w zakresie chirurgii onkologicznej;
– prof. dr hab. n. med. Agnieszka Pawlak – kierownik Pododdziału Niewydolności Serca i Transplantologii PIM MSWiA;
– Sylwia Zarzycka – prezeska i fundatorka Fundacji Między Niebem a Ziemią;
– Maciej Orłoś – dziennikarz;
– Dorota Wysocka-Schnepf – dziennikarka;
– Elżbieta Jaworowicz – dziennikarka;
– Agnieszka Dejneka – dyrektorka Biura Kontrolingu i Restrukturyzacji TVP;
– Joanna Jakubowska-Siwko – dyrektorka Biura Prawnego TVP;
– Anita Tomasik – zastępczyni dyrektora Biura Reklamy i Marketingu ds. Marketingu TVP.
Partnerami Fundacji TVP są Instytut Matki i Dziecka w Warszawie oraz Fundacja Gajusz w Łodzi.