Kultowy festiwal w Opolu zakończył poszukiwania utalentowanych artystów do Debiutów i Premier. Co roku te dwa konkursy są szansą dla uzdolnionych muzyków na zaprezentowanie się zarówno na wielkiej scenie przed publicznością, jak i na ekranach telewizorów przed milionami widzów.
Premiery w Opolu – jak się zgłosić?
Konkurs Premiery odbędzie się 13 czerwca 2025 r. Aby wziąć udział w eliminacjach, których celem jest wyłonienie polskich premierowych piosenek, należało zgłosić się indywidualnie lub poprzez podmiot reprezentujący artystę, czyli np. firmę fonograficzną.
Formularz online był aktywny od 14.03.2025. od godz. 12:00 do 11.04.2025 do godz. 23:00.
W formularzu należało uzupełnić biogram oraz załączyć wymagane pliki, m.in.:
– dwa zdjęcia promocyjne w formacie JPEG,
– plik dźwiękowy z utworem muzycznym w formacie MP3,
– plik tekstowy ze słowami do utworu muzycznego.
Aby wziąć udział w eliminacjach, należało mieć ukończone 16 lat. Uczestnicy niepełnoletni musieli uzyskać zgodę opiekuna prawnego.
Spośród nadesłanych zgłoszeń do koncertu konkursowego ostatecznego wyboru maksymalnie dziesięciu utworów dokona Rada Artystyczna powołana przez Telewizję Polską i Miasto Opole.
W konkursie Premiery weźmie też udział zwycięzca 15. edycji audycji telewizyjnej „The Voice of Poland”.
Informacja o zakwalifikowaniu utworów do konkursu opublikowana zostanie na stronie festiwalu do 30.04.2025 r.
Podczas konkursu każdy z wykonawców musi wykonać zatwierdzoną piosenkę na żywo – bez użycia playbacku i półplaybacku.
Wykonawca może zaprezentować swój utwór w składzie zespołu nie większym niż dwanaście osób na scenie.
W konkursie w trakcie koncertu Premiery wyłonionych zostanie dwoje laureatów:
– jeden wytypowany przez telewidzów głosujących poprzez SMS-y,
– jeden wybrany przez jury powołane przez organizatora.
Łączna pula nagród w konkursie Premiery wyniesie 65 tys. zł, z czego 30 tys. zł będzie przyznane przez Miasto Opole, a 35 tys. zł – przez Telewizję Polską.
Szczegółowe informacje znajdują się w REGULAMINIE.
Debiuty w Opolu – jak się zgłosić?
Konkurs Debiuty odbędzie się 12 czerwca 2025 r. Jego celem jest wyłonienie dwóch równorzędnych zwycięzców koncertu Debiuty:
– laureata nagrody imienia Anny Jantar wyłonionego przez jury konkursu (nagroda będzie przyznana przez Miasto Opole),
– laureata nagrody widzów (nagroda będzie przyznana przez Telewizję Polską).
Uczestnikiem konkursu może być solista lub grupa wykonawców (chór, zespół muzyczny).
UWAGA: Osoby, które w przeszłości zostały zakwalifikowane i już uczestniczyły w koncercie Debiuty, nie mogą ponownie zgłaszać się do konkursu.
Aby wziąć udział w eliminacjach, należało mieć ukończone 16 lat. Uczestnicy niepełnoletni musieli uzyskać zgodę opiekuna prawnego.
Nabór kandydatów w ramach eliminacji odbywał się na podstawie przesłanego formularza online od 14.03.2025 od godz. 12:00 do 3.04.2025 do godz. 23:00.
W nadesłanym formularzu należało uzupełnić biogram oraz załączyć wymagane pliki, m.in.:
– dwa zdjęcia promocyjne w formacie JPEG,
– plik audio z utworem muzycznym w formacie MP3,
– plik audiowideo z utworem muzycznym w formacie MP4 (nagrany dowolną techniką),
– plik tekstowy ze słowami do utworu muzycznego,
– plik w formacie MP4 z nagranym występem na żywo.
Po zebraniu indywidualnych wskazań od każdej z osób wchodzących w skład Rady Artystycznej dwadzieścioro wykonawców z największą liczbą głosów zostanie zaproszonych na przesłuchania na żywo. Odbędą się one 16.04.2025 w studiu Polskiego Radia w Warszawie. Spośród wybranych kandydatów rada wyłoni siedmioro uczestników, którzy wystąpią w koncercie Debiuty.
Informacja o zakwalifikowaniu uczestników opublikowana zostanie na stronie festiwalu do dnia 18.04.2025 r.
W koncercie Debiuty weźmie udział dodatkowo troje wykonawców:
– jeden wytypowany przez Miasto Opole,
– dwoje wybranych w programie „Szansa na sukces Opole 2025”.
Łączna pula nagród w konkursie Debiuty wyniesie 50 tys. zł, z czego nagroda w wysokości 30 tys. zł będzie przyznana przez Miasto Opole, a nagroda w wysokości 20 tys. zł zostanie przekazana przez Telewizję Polską.
Szczegółowe informacje znajdują się w REGULAMINIE.