Moto

Leapmotor oficjalnie wchodzi do Polski. Zadebiutuje z małym hatchbackiem i SUV-em

Leapmotor C10 w kolorze zielonym poruszający się buspasem w Polsce
Leapmotor C10 w Polsce
podpis źródła zdjęcia

Na rynku polskim już wkrótce pojawi się kolejna marka motoryzacyjna z Chin. Na początku 2025 r. zadebiutuje Leapmotor. Firma przygotowała na start gamę dwóch modeli. Pierwszy jest miejskim hatchbackiem, drugi rodzinnym SUV-em. Co wiadomo o tych pojazdach?

Leapmotor International to spółka joint venture Stellantis i Leapmotor. Cel jej powstania jest jeden. Ma zaoferować przystępne cenowo chińskie samochody elektryczne poza Chinami. Mówiąc prostszym językiem jej pojawienie się sprawia, że chińskie elektryki otrzymają przepustkę na świat, a europejsko-amerykański koncern dodatkowe źródło dochodu.

 

Leapmotor International jest w fazie europejskiej ekspansji. Ma już 200. dealerów w 13. krajach. Przyszedł czas na Polskę. Marka zapowiedziała właśnie oficjalne pojawienie się w naszym kraju. To będzie miało miejsce na początku 2025 r.

T03 to miejski hatchback. Nadwozie z segmentu A, wnętrze z segmentu B

Gamę modelową Leapmotor w 2025 r. otworzy T03. Pod trzyznakowym symbolem ukrywa się niewielki, miejski hatchback. To model segmentu A, który za sprawą elektrycznej technologii napędowej, może zaoferować kierowcy i pasażerom przestrzeń we wnętrzu bardziej charakterystyczną dla segmentu B.

 

Pojazd o długości 3 620 mm, szerokości 1 652 mm, wysokości 1 577 mm i rozstawie osi wynoszącym 2 400 mm, zostanie homologowany dla czterech pasażerów. W tym nadwoziu jedna rzecz naprawdę skupia uwagę. Samochód posiada 42-calowy... dach panoramiczny. Poza tym został wyposażony w 3 kamery, 2 radary fal milimetrowych i 3 radary ultradźwiękowe. Tych 8 urządzeń daje autu dostęp do 10 funkcji ADAS. Leapmotor T03 m.in. kontroluje pas ruchu, automatycznie hamuje w razie wykrycia zagrożenia i ma aktywny tempomat.

 

W kabinie T03 można znaleźć 8-calowy wyświetlacz wskaźników i 10,1-calowy centralny ekran. Poza tym aktualizacje odbywają się w trybie Over-the-Air, a do tego model wyposażono w Inteligentny System Interakcji Głosowej. Mówiąc mniej doniośle, to po prostu system sterowania głosem.

1 / 4 zdjęć
Item 1 of 4
Leapmotor T03 w Polsce

Leapmotor T03: silnik, zasięg, ładowanie

Sercem układu napędowego Leapmotor T03 jest silnik elektryczny. Motor oferuje 95 koni mechanicznych mocy i 158 Nm momentu obrotowego. Jednostka czerpie energię z akumulatora o pojemności 37,3 kWh. Ten oferuje 265 km zasięgu w cyklu mieszanym i do 395 km zasięgu w cyklu miejskim. Leapmotor umożliwia ładowanie małego hatchbacka jedną z dwóch wtyczek. Mowa o standardzie typu 2 i CCS2. T03 jest także wyposażony w pokładową ładowarkę o mocy 6,6 kW. Maksymalną moc ładowania prądem stałym wynosi 48 kW.

 

Czas ładowania z domowego gniazdka elektrycznego od 30 do 80 proc. wynosi około 3,5 godziny. Podczas korzystania ze stacji ładowania prądem stałym czas ten skraca się do 36 min. Jeżeli chodzi o technologię, warto opowiedzieć też o konstrukcji zawieszenia T03. Choć tu wielkiego zaskoczenia nie będzie. Samochód wyposażony jest w przednie zawieszenie MacPhersona oraz tylne łączące belkę skrętną i stabilizator.

Leapmotor C10 ma nadwozie Kodiaqa, 435-litrowy bagażnik i 26 schowków

Przy obecnej strukturze rynkowej w Polsce, małym hatchbackiem Leapmotor nie byłby w stanie za wiele zdziałać. Dlatego już na starcie uzupełnia gamę. Uzupełnia ją o SUV-a segmentu D. I wybór takiego auta wydaje się być naprawdę trafiony. Leapmotor C10 ma 4 739 mm długości, 1 900 mm szerokości, 1 680 mm wysokości oraz rozstawowi osi wynoszącemu 2 825 mm. Ma zatem wymiary podobne do tych, które oferuje nowa Skoda Kodiaq.

 

Na tym zalety chińskiego SUV-a się jednak nie kończą. Bo pojazd ma pojemność bagażnika wynoszącą 435 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy wynik rośnie do 1410 litrów. Chińczycy doskonale wiedzą o tym, że w segmencie SUV-ów liczy się praktyczność. Dlatego pojazd wyposażono w 26 schowków do przechowywania: 10 w pierwszym rzędzie foteli, 10 w drugim rzędzie i 6 w bagażniku.

 

Siedzenia tapicerowane są silikonem certyfikowanym przez OEKO-TEX® STANDARD 100, siedzenia wykonano w technologii 3D, a do tego we wnętrzu pojawia się 10,25-calowy zestaw wskaźników oraz 14,6-calowy centralny ekran HD. Poza tym na liście wyposażenia C10 może się znaleźć m.in. 12-głośnikowy system audio o mocy 840 W, obsługujący dźwięk przestrzenny w formacie 7.1. W przypadku SUV-a funkcji ADAS jest już 17.

1 / 5 zdjęć
Item 1 of 5
Leapmotor C10 w Polsce

SUV Leapmotor ma 218 KM i baterię zamontowaną w podwoziu

Leapmotor C10 jest napędzany za pomocą jednego silnika elektrycznego. Ten ma 218 koni mechanicznych mocy. Moment obrotowy jednostki sięga 320 Nm. Jest zatem odpowiadający m.in. 2-litrowemu, nowoczesnemu dieslowi. Chińska marka na razie nie chce opowiadać o osiągach tego układu napędowego. Chętnie wskazuje jednak na inną rzecz. Przewidywana żywotność silnika wynosi 600 tys. km. To brzmi imponująco nawet na tle współczesnych benzyniaków i motorów wysokoprężnych.

 

Akumulator o pojemności 69,9 kWh gwarantuje zasięg wynoszący 420 km. Na takie wyliczenie wskazuje standard WLTP. Kluczowe w przypadku nowej baterii jest także miejsce jej montażu. SUV C10 został opracowany z wykorzystaniem technologii Cell-to-Chassis, która integruje ogniwa akumulatora bezpośrednio w strukturze pojazdu. Takie podejście nie tylko optymalizuje rozmieszczenie akumulatorów, ale także oszczędza przestrzeń, jednocześnie zwiększając sztywność skrętną.

 

Ile trwa ładowanie Leapmotor C10? Przy pomocy pokładowej ładowarki prądu zmiennego o mocy 6,6 kW, w zakresie od 30 do 80 proc., zajmuje około 6,1 godziny. Szybka ładowarka skraca ten czas do 30 min.

Więcej na ten temat