Mercedes-Benz przekazał Ojcu Świętemu pierwszy w historii w pełni elektryczny pojazd papieski, bazujący na modelu G 580 z technologią EQ. To przełomowy moment w historii papieskiej motoryzacji, łączący tradycję z ekologiczną innowacją.
Nowe papamobile ma elektryczny napęd i 579 KM
Mercedes-Benz kontynuuje wieloletnią tradycję dostarczania pojazdów dla Watykanu, tym razem wprowadzając znaczącą innowację w postaci napędu elektrycznego. Nowym, „służbowym” autem papieża będzie elektryczna Klasa G, która została specjalnie dostosowana do specyfiki papieskich obowiązków, łącząc komfort z funkcjonalnością i bezpieczeństwem.
Pojazd wyróżnia się charakterystyczną, otwartą konstrukcją, umożliwiającą Papieżowi bezpośredni kontakt z wiernymi. Zdejmowany dach chroni przed warunkami atmosferycznymi, jednocześnie zachowując otwarte boki i tył pojazdu. Centralne miejsce zajmuje specjalnie zaprojektowany, obrotowy fotel w kolorze śnieżnej bieli, umożliwiający Ojcu Świętemu swobodne błogosławieństwo wiernych z każdej strony.
Papieska G-Klasa ma cztery silniki, które osiągają łączną moc 579 KM oraz potężny moment obrotowy o wartości 859 Nm. Pojemność baterii wynosi nie mniej imponujące 116 kWh, a czas ich ładowania (10-80%) wynosi 32 minuty.
Ekologiczny wymiar papieskiej motoryzacji
Wybór elektrycznego napędu nie jest przypadkowy. Odzwierciedla on zaangażowanie Kościoła Katolickiego w ochronę środowiska i troskę o przyszłość planety. Bezemisyjny napęd oraz cicha praca silnika elektrycznego doskonale sprawdzają się podczas papieskich audiencji i przemieszczania się w zatłoczonych miejscach.
Mercedes dostosował układ napędowy do specyfiki użytkowania papamobile, optymalizując go pod kątem jazdy z niskimi prędkościami. Duża pojemność baterii zapewnia długi czas pracy bez konieczności doładowania, a szybkie ładowanie umożliwia sprawne przygotowanie pojazdu do kolejnych zadań.

Historia papieskich pojazdów
Warto przypomnieć, że Mercedes-Benz ma długą historię współpracy z Watykanem w zakresie dostarczania papieskich pojazdów. Wcześniejsze modele, w tym słynna wersja z osłoną z plexiglasu, były projektowane z myślą o ochronie przed wiatrem i deszczem, a nie - jak często błędnie się uważa - przed zamachami.
Wprowadzenie elektrycznego papamobile może mieć istotny wpływ na postrzeganie pojazdów elektrycznych przez katolików na całym świecie. Decyzja Watykanu o wyborze ekologicznego środka transportu wysyła wyraźny sygnał o potrzebie troski o środowisko naturalne i może zachęcić wiernych do rozważenia zakupu pojazdów elektrycznych.
