MG 3 było już hybrydą. Teraz będzie też wolnossącym benzyniakiem. Chińczycy wprowadzają właśnie do sprzedaży wersję, która ma spotęgować ich sukces sprzedażowy w Polsce. Czy taki plan ma szansę powodzenia? Plusów nowej Trójce nie brakuje. Na czele listy jest naprawdę niska cena.
MG kojarzy się z Wielką Brytanią? Kiedyś tak. Konkretnie do 2005 r. To wtedy MG Rover Group ogłosiło bankructwo i firmę odkupił chiński koncern SAIC Motor. Teraz Chińczycy postanowili wykorzystać markę do rynkowej ekspansji w Europie. A samo skojarzenie z Wielką Brytanią oznacza dopiero początek zalet tego producenta.
Benzynowe MG 3 jest napędzane prostym, wolnossącym silnikiem
MG liczy na to, że jednym z hitów marki stanie się model 3. To miejski hatchback. Walczy w segmencie B. Do tej pory był jednak tanią, ale nadal 195-konną hybrydą. Teraz Chińczycy uzupełniają jego gamę. W palecie pojawił się model wyłącznie spalinowy. Do napędu auta służy 1,5-litrowy, wolnossący benzyniak. Motor ma 16-zaworową głowicę i 115 koni mechanicznych. Moment obrotowy sięga 148 Nm.
Napęd 1,5-litrowego MG 3 trafia oczywiście na przednie koła. Transferuje go 5-stopniowa przekładnia manualna. Tak skonfigurowany model przyspiesza do 100 km/h w 10,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Osiągi hatchbacka są naprawdę dobre. Co ze spalaniem? W tej kwestii Chińczyk również wypada imponująco. Producent twierdzi, że średnie zapotrzebowanie na paliwo tego modelu wynosi tylko 6,1 litra benzyny.
Przeczytaj także: Nowy program dopłat "NaszEauto" już działa. Przez niego najtańszym samochodem w Polsce stał się... elektryk
MG 3 kosztuje nieco ponad 70 tys. zł. Wyposażenie robi wrażenie
Rozsądne osiąg i niskie spalanie. A nie wspomniałem jeszcze o cenie. Trójka w wersji Standard kosztuje co najmniej 73 500 zł. W promocji samochód można kupić już za 72 000 zł. Na tym możliwość rabatowania się nie kończy. Bo choć benzynowe MG 3 dopiero debiutuje w Polsce, kierowcy już mogą kupić model... z wyprzedaży rocznika! Ten kosztuje 70 990 zł.
Wersja Standard za nieco ponad 70 tys. zł taka standard nie jest. Bo bez dopłaty oferuje ekran w miejscu zegarów i 10,25-calowy ekran multimedialny z nawigacją. Poza tym Chińczycy dorzucają kierowcy kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, kierownicę wielofunkcyjną, tempomat, pakiet systemów wspomagających kierowcę czy czujniki parkowania z tyłu. MG 3 nie jest zatem najtańszym modelem w segmencie B, ale prawie najtańszym. Konkurentów miażdży mimo wszystko listą standardowego wyposażenia. 70 proc. pozycji w innych autach wymaga dopłaty.
Kolejnym argumentem "za" jest gwarancja. MG chroni pojazd przez 7 lat lub 150 tys. km. A do tego Chińczycy dają 7 lat bezpłatnych kontroli 7 głównych układów pojazdu i nawet 7 lat assistance (gdy auto posiada pełną historię serwisową u dealera MG).
Przeczytaj także: Prius z geofencingiem. Sam stwierdzi kiedy chce być hybrydą, a kiedy elektrykiem
Czy benzynowe MG 3 będzie hitem sprzedaży w Polsce?
Prosty i wolnossący benzyniak. Wszystkie potrzebne elementy na liście wyposażenia. Stosunkowo prosta konstrukcja pojazdu. I naprawdę atrakcyjna cena. Ta zapowiedź brzmi jak zapowiedź hitu sprzedaży w Polsce. Czy MG 3 stanie się ulubieńcem krajowych klientów? Wiele może na to wskazywać. Szczególnie że MG naprawdę dobrze zaczęło rok 2025. W samym styczniu chiński producent sprzedał 985 pojazdów, w tym 72 Trójki.
Z takim wynikiem marka okazała się najchętniej wybieraną firmą chińską na polskim rynku. Rywala z drugiego miejsca pobiła o... 657 sztuk. Trzykrotnie przebiła jego sprzedaż. Powiem więcej, sprzedaż MG stanowiła blisko połowę ogólnego zbytu wszystkich marek chińskich w Polsce w styczniu 2025 r. MG zatem już dziś może mówić o sporym sukcesie. A benzynowy, miejski hatchback może go jedynie spotęgować. Bo cena zawsze działa cuda.