Ten SUV potrafi przyspieszyć do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. A do tego najszybsza Skoda jest elektrykiem. Długodystansowym. W pełni naładowana bateria Elroqa pozwala na pokonanie nawet 550 km. Kiedy auto wejdzie do sprzedaży?
RS to dwie litery, które w gamie Skody oznaczają sportowe możliwości auta. Do rodziny szybkich wersji dołączyła właśnie kolejna. Czesi pokazali Skodę Elroq RS. Samochód został zaprezentowany podczas Milan Design Week 2025.
Skoda Elroq RS, czyli w 5,4 sekundy do setki. Zasięg elektryka to 550 km
Skoda Elroq RS posiada dwa silniki elektryczne. Jeden zamontowany przy przedniej, a drugi tylnej osi. Ich zsumowana moc oznacza 340 koni mechanicznych. To więcej, niż posiada Audi S3! Napęd na cztery koła świetnie radzi sobie z rozpędzaniem SUV-a. Auto przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Żadna fabryczna Skoda do tej pory nie była tak szybka. Prędkość maksymalna auta to 180 km/h.
Elementem układu napędowego Skody Elroq RS jest bateria trakcyjna o pojemności na poziomie 84 kWh brutto. Netto to jakieś 79 kWh. Wynik przekłada się na możliwość pokonania na jednym ładowaniu nawet 550 km w cyklu mieszanym. Wyliczenie zostało wykonane zgodnie z cyklem WLTP. Co dalej? Dalej Elroqa RS może ładować z mocą nawet 185 kW. W ten sposób ilość energii w baterii powróci do poziomu 80 proc. w zaledwie 26 minut. Przy użyciu np. domowej ładowarki 11 kW ładowanie do 100 proc. trwa 8 godzin.
Przeczytaj także: Więcej stacji ładowania niż dystrybutorów. To już nie plany, tylko rzeczywistość
Sportowy Elroq z bogatym wyposażeniem standardowym
Skoda Elroq RS wyróżnia się od modelu standardowego jeszcze kilkoma akcentami. Mowa m.in. o tym, że:
- posiada standardowe reflektory przednie LED Matrix, a do tego sportowy fotel kierowcy z masażem, 13-calowy ekran multimedialny, head-up i 45-watową ładowarkę bezprzewodową do smartfona.
- karoseria posiada dodatki polakierowane na czarno. To ukłon w stronę sportowego charakteru auta.
- inżynierowie obniżyli i usztywnili zawieszenie elektrycznego SUV-a. Przód został zawieszony o 15 mm bliżej asfaltu. Tył pracuje teraz o 10 mm bliżej drogi.
- kierowca będzie mógł automatycznie zaparkować pojazd na wcześniej zaprogramowanych miejscach parkingowych za pośrednictwem aplikacji MyŠkoda.
- w standardzie auta otrzymają również adaptacyjne zawieszenie DCC z regulacją stopnia tłumienia. To posiada aż 15 edytowalnych parametrów.
Przeczytaj także: Ten SUV ma 970 km zasięgu i jest prawie elektrykiem. Cena? Nowość Leapmotor tania, jak barszcz
Kiedy w Polsce pojawi się Skoda Elroq RS?
Na razie poznaliśmy wygląd i informacje o Skodzie Elroq RS. Kiedy sportowy, elektryczny SUV zadebiutuje na rynku? Czesi powinni pokazać cenniki w perspektywie kilku tygodni. Już dziś siłą dedukcji można jednak powiedzieć, że auto z pewnością się nie okaże tanie. Obecnie topowy Elroq ma 285 koni i napęd na jedną oś. Mimo wszystko kosztuje ponad 200 tys. zł. W tym przypadku cena musi być zatem wyższa o dobre 40 tys. zł. Pierwsze egzemplarze zawitają na krajowych drogach jeszcze w tym roku.