Kultura

„Kamerdyner” w Jedynce skradł serca widzów. Duża popularność serialu kostiumowego

„Kamerdyner” w Jedynce skradł serca widzów. Duża popularność serialu kostiumowego. Fot. Rafał Pijański
„Kamerdyner” w Jedynce skradł serca widzów. Duża popularność serialu kostiumowego. Fot. Rafał Pijański
podpis źródła zdjęcia

W niedzielę 5 listopada 2,6 mln widzów obejrzało premierowy odcinek serialu kostiumowego „Kamerdyner”, który emitowany był o tej samej porze co superprodukcja TVP „Dewajtis”.

W weekend główne wydania „Wiadomości” (na żywo) pokonały programy informacyjne konkurencji zarówno pod względem widowni jak i udziałów w paśmie. Od piątku do niedzieli „Wiadomości” w TVP1, TVP Info i TVP Polonia o godz. 19:30 obejrzało średnio ponad 2,7 mln widzów z udziałem ma poziomie 21%. W TOP10 programów weekendu 7 tytułów należy do anten Telewizji Polskiej. Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w pierwszy weekend listopada utrzymuje TVP1. Udział anteny od piątku do niedzieli wyniósł 7,1%. Na drugim miejscu znalazła się TVP2 z udziałem na poziomie 6,8%.

Serial „Kamerdyner” przez cztery kolejne niedziele o godz. 20:20 w TVP1. Premiera następnego odcinka w niedzielę, 12 listopada. Fot Rafał Pijański
Serial „Kamerdyner” przez cztery kolejne niedziele o godz. 20:20 w TVP1. Premiera następnego odcinka w niedzielę, 12 listopada. Fot Rafał Pijański

„Kamerdyner” w TVP1

W minioną niedzielę na antenie TVP1 zadebiutował serial „Kamerdyner”, koprodukcja Telewizji Polskiej. Pięcioodcinkowy miniserial „Kamerdyner” jest rozszerzoną wersją filmu w reż. Filipa Bajona. Inspirowana faktami fabuła skupia się na powikłanych losach Polaków, Niemców i Kaszubów. W niedzielny wieczór pierwszy odcinek sagi oglądało aż 2,6 mln widzów z udziałami w paśmie na poziomie 18,5%. Jedynka w paśmie nadawania serialu była liderem rynku wśród wszystkich widzów.


Serial „Kamerdyner” przez cztery kolejne niedziele o godz. 20:20 w TVP1. Premiera następnego odcinka w niedzielę, 12 listopada.

Zobacz „Kamerdynera” w TVP VOD

Miłość i... muzyka

Sympatią widzów cieszą się również kontynuacje. W niedzielny wieczór losy bohaterów programu TVP1 „Rolnik szuka żony” śledziło aż 2,8 mln widzów, co przełożyło się na 22,1% udziału. Ten tytuł również okazał się bezkonkurencyjny w swoim paśmie.


W talent show Dwójki „The Voice of Poland” czas na etap Live. W minioną sobotę zmagania uczestników, którzy dotarli do tego etapu, śledziło ponad 1,5 mln widzów (udział 12,6%).


Do TVP2 powrócił teleturniej muzyczny „Tak to leciało”. Program prowadzą ponownie Sławomir i „Kajra”. Pierwszą odsłonę nowego sezonu oglądało w niedzielę w momencie najwyższej oglądalności 1,4 mln osób.


W piątek widzowie obejrzeli finał przebojowego cyklu TVP2 „Rytmy Dwójki”. W ostatnim odcinku programu głosami widzów, wyłoniony został tytuł największego przeboju programu. Okazała się nim piosenka „Noc komety”, którą w duecie zaśpiewali Tomasz Szczepanik i Anna Deko. Wspólnie z wykonawcami, w momencie najwyższej oglądalności, bawiło się ponad 1 mln widzów.


Dane: Nielsen Media

Więcej na ten temat