Moto

Dane sprzedaży aut z marca w Polsce. Popyt dalej rośnie, a Corolla... prawie traci koronę

Dane sprzedaży aut z marca w Polsce. Popyt dalej rośnie, a Corolla... prawie traci koronę (fot. Toyota)
Dane sprzedaży aut z marca w Polsce. Popyt dalej rośnie, a Corolla... prawie traci koronę (fot. Toyota)
podpis źródła zdjęcia

Ponad 6 proc. O tyle wzrosła sprzedaż nowych samochodów w Polsce w marcu 2025 r. Klienci dalej kupują auta. I na tym ciekawostki płynące z rynku się nie kończą. Bo w marcu prawie doszło do zmiany lidera. Po miesiącach Corolli tylko o włos udało się zachować koronę.

Idą motoryzacyjne czasy niepewności. Amerykańskie cła mogą się odbić na kondycji marek motoryzacyjnych z Europy i mogą wywindować ceny niektórych modeli pojazdów. A przecież za pasem jest jeszcze jedna zmiana. Mowa o zakazie sprzedaży aut spalinowych w UE od 2035 r. Czy te niepewności przekładają się na rynek nowych pojazdów? Nie w Polsce. W naszym kraju sprzedaż nowych aut cały czas się rozpędza.

Sprzedaż nowych aut w Polsce w marcu 2025 r. wzrosła o 6 proc.

W marcu 2025 r. według danych instytutu SAMAR polskie salony sprzedaży nowych aut opuściło 53 056 pojazdów. To oznacza wzrost o 6,3 proc. w stosunku do marca 2024 r. Jednocześnie ilość samochodów jest większa aż o 18,45 proc. w stosunku do lutego 2025 r. Na tym jednak optymistyczne dane się nie kończą. Skumulowana sprzedaż między styczniem a marcem sięga bowiem ilości 142 096 samochodów. To oznacza wzrost o 2,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2024 r.

 

W marcu 2025 r. udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 32,71 proc. Udział firm osiągnął wartość 67,29 proc.

 

Przeczytaj także: Zakaz sprzedaży aut spalinowych w 2035 r. nie taki pewny? Na razie producenci mogą odetchnąć

Top 10 modeli najchętniej kupowanych w Polsce w marcu 2025 r.

SAMAR standardowo przygotował zestawienie pojazdów, które były najchętniej kupowane w polskich salonach. Lista przedstawia się następująco:

 

  1. Toyota Corolla – 1869 szt.
  2. Skoda Octavia – 1826 szt.
  3. Nissan Qashqai – 1643 szt.
  4. Toyota C-HR – 1371 szt.
  5. Kia Sportage – 1101 szt.
  6. Volvo XC60 – 1096 szt.
  7. Toyota Yaris Cross – 1093 szt.
  8. Toyota Yaris – 976 szt.
  9. Dacia Duster – 907 szt.
  10. Hyundai Tucson – 896 szt.

 

Wśród najchętniej wybieranych marek do pierwszej trójki dostała się Toyota, Skoda i Volkswagen. Dalsze pozycje przypadły Audi, Kii, BMW, Renault, Hyundaiowi, Mercedesowi i Nissanowi.

 

Przeczytaj także: 25-proc. cła na auta spoza USA stały się faktem. Trump podpisał dokument. Jak to wpłynie na europejską branżę moto?

Corolla wygrała o włos z Octavią. Szykuje się zacięta walka

Toyota Corolla zachowała po raz kolejny tytuł najchętniej kupowanego nowego auta w Polsce. Japoński producent zaliczył jednak przeszło 14-proc. spadek sprzedaży. A do tego ten konkretny model w marcu 2025 r. wybrało o ponad 22 proc. klientów firmowych mniej. Dlatego Corolla zaczyna coraz mocniej odczuwać na plecach gorący oddech Skody Octavii. W marcu 2025 r. japoński kompakt wygrał o włos, bo o zaledwie 43 pojazdy.

 

Ciekawostek płynących z polskiego rynku samochodowego jest jednak więcej. Wiedzieliście np. o tym, że:

 

  • gdy Toyocie sprzedaż spadła o 14,35 proc., wyliczenia SAMAR jasno pokazują, że chińskie MG zyskało 313,14 proc.
  • Polska to kraj dysonansów. Na naszym rynku BMW sprzedaje prawie tyle samo aut, co Kia. Mercedes ilościowo konkuruje w zestawieniu z Nissanem.
  • do zestawienia Top 10 wrócił jeden z ulubieńców Polaków, a więc Dacia Duster.
  • krajowy rynek to nadal rynek głównie flotowy. Firmy kupiły 67,29 proc. wszystkich nowych aut. To jednak raczej nigdy się nie zmieni. Klienci flotowi mają największą siłę na rynku motoryzacyjnym.
Więcej na ten temat