Ponad 6 proc. O tyle wzrosła sprzedaż nowych samochodów w Polsce w marcu 2025 r. Klienci dalej kupują auta. I na tym ciekawostki płynące z rynku się nie kończą. Bo w marcu prawie doszło do zmiany lidera. Po miesiącach Corolli tylko o włos udało się zachować koronę.
Idą motoryzacyjne czasy niepewności. Amerykańskie cła mogą się odbić na kondycji marek motoryzacyjnych z Europy i mogą wywindować ceny niektórych modeli pojazdów. A przecież za pasem jest jeszcze jedna zmiana. Mowa o zakazie sprzedaży aut spalinowych w UE od 2035 r. Czy te niepewności przekładają się na rynek nowych pojazdów? Nie w Polsce. W naszym kraju sprzedaż nowych aut cały czas się rozpędza.
Sprzedaż nowych aut w Polsce w marcu 2025 r. wzrosła o 6 proc.
W marcu 2025 r. według danych instytutu SAMAR polskie salony sprzedaży nowych aut opuściło 53 056 pojazdów. To oznacza wzrost o 6,3 proc. w stosunku do marca 2024 r. Jednocześnie ilość samochodów jest większa aż o 18,45 proc. w stosunku do lutego 2025 r. Na tym jednak optymistyczne dane się nie kończą. Skumulowana sprzedaż między styczniem a marcem sięga bowiem ilości 142 096 samochodów. To oznacza wzrost o 2,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2024 r.
W marcu 2025 r. udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 32,71 proc. Udział firm osiągnął wartość 67,29 proc.
Przeczytaj także: Zakaz sprzedaży aut spalinowych w 2035 r. nie taki pewny? Na razie producenci mogą odetchnąć
Top 10 modeli najchętniej kupowanych w Polsce w marcu 2025 r.
SAMAR standardowo przygotował zestawienie pojazdów, które były najchętniej kupowane w polskich salonach. Lista przedstawia się następująco:
- Toyota Corolla – 1869 szt.
- Skoda Octavia – 1826 szt.
- Nissan Qashqai – 1643 szt.
- Toyota C-HR – 1371 szt.
- Kia Sportage – 1101 szt.
- Volvo XC60 – 1096 szt.
- Toyota Yaris Cross – 1093 szt.
- Toyota Yaris – 976 szt.
- Dacia Duster – 907 szt.
- Hyundai Tucson – 896 szt.
Wśród najchętniej wybieranych marek do pierwszej trójki dostała się Toyota, Skoda i Volkswagen. Dalsze pozycje przypadły Audi, Kii, BMW, Renault, Hyundaiowi, Mercedesowi i Nissanowi.
Przeczytaj także: 25-proc. cła na auta spoza USA stały się faktem. Trump podpisał dokument. Jak to wpłynie na europejską branżę moto?
Corolla wygrała o włos z Octavią. Szykuje się zacięta walka
Toyota Corolla zachowała po raz kolejny tytuł najchętniej kupowanego nowego auta w Polsce. Japoński producent zaliczył jednak przeszło 14-proc. spadek sprzedaży. A do tego ten konkretny model w marcu 2025 r. wybrało o ponad 22 proc. klientów firmowych mniej. Dlatego Corolla zaczyna coraz mocniej odczuwać na plecach gorący oddech Skody Octavii. W marcu 2025 r. japoński kompakt wygrał o włos, bo o zaledwie 43 pojazdy.
Ciekawostek płynących z polskiego rynku samochodowego jest jednak więcej. Wiedzieliście np. o tym, że:
- gdy Toyocie sprzedaż spadła o 14,35 proc., wyliczenia SAMAR jasno pokazują, że chińskie MG zyskało 313,14 proc.
- Polska to kraj dysonansów. Na naszym rynku BMW sprzedaje prawie tyle samo aut, co Kia. Mercedes ilościowo konkuruje w zestawieniu z Nissanem.
- do zestawienia Top 10 wrócił jeden z ulubieńców Polaków, a więc Dacia Duster.
- krajowy rynek to nadal rynek głównie flotowy. Firmy kupiły 67,29 proc. wszystkich nowych aut. To jednak raczej nigdy się nie zmieni. Klienci flotowi mają największą siłę na rynku motoryzacyjnym.