Moto

Nowa Alfa Romeo Stelvio na pierwszych zdjęciach. Testy trwają.

Muł testowy nowej Alfy Romeo Stelvio
Muł testowy nowej Alfy Romeo Stelvio

Czas leci nieubłaganie - Alfa Romeo Stelvio zbliża się już do swojego dziewiątego roku na rynku. Pierwszy prawdziwy SUV włoskiej marki (pomijając koncepcyjny model Kamal z 2003 roku) zadebiutuje w nowej odsłonie jeszcze w tym roku. Przed światową premierą włoska marka udostępnia zdjęcia zakamuflowanego prototypu. Czerwono-czarny kamuflaż pokrywający nadwozie zdobią charakterystyczne elementy - herb firmy z wężem Biscione oraz emblemat miasta Mediolan.

Należąca do koncernu Stellantis marka, z siedzibą w Turynie, wysłała testowy pojazd aż do Szwecji na serię testów w zimowych warunkach. Pod maskowaniem kryje się całkowicie nowy pojazd, który porzuca dotychczasową platformę Giorgio na rzecz architektury STLA Large. Ta sama platforma została już wykorzystana w nowym Dodge’u Chargerze, który oferowany jest zarówno z silnikami spalinowymi, jak i napędami elektrycznymi.


Naklejka "high-voltage" w górnym lewym rogu przedniej szyby sugeruje, że Alfa Romeo testowała wersję elektryczną. Nie widać również żadnych końcówek układu wydechowego z tyłu, co prowadzi do wniosku, że ten prototyp Stelvio nie był wyposażony w silnik spalinowy. W porównaniu do obecnego modelu, nowa generacja wydaje się być większa. Miałoby to sens, ponieważ platforma STLA Large została opracowana dla pojazdów o długości od 476,4 do 512,6 cm. Obecny SUV ma długość zaledwie 468,7 cm.


Przeczytaj także: Legendarny minivan po liftingu. Renault Espace dostał nie tylko elegancki grill


Co jeszcze można zauważyć? Druga generacja Stelvio ma zlicowane klamki drzwi i bardziej pochyloną linię tylnej części nadwozia. Z przodu przez kamuflaż przebija się szeroki, górny pas świateł LED. Wycięcie w maskowaniu dla głównych reflektorów umieszczonych niżej wskazuje, że Alfa Romeo zdecydowała się na rozdzielone światła. Z tyłu spojler dachowy wydaje się wydłużać w dół, obejmując szybę klapy bagażnika, choć kamuflaż może nas mylić. Prawdopodobnie samochód testowy ukrywa cienkie pasy trójkątnych świateł tylnych.


Alfa Romeo zadała sobie nawet trud zamaskowania kół. Zakładamy, że odświeżone Stelvio będzie miało nową interpretację ikonicznych felg Teledial. Jeśli ktoś woli odpowiednik sedana, to nowa Giulia nie będzie tradycyjnym sedanem. Również ona może mieć zwiększony prześwit, chociaż nie będzie osadzona tak wysoko jak typowy SUV.


Zupełnie nowe Stelvio zostanie oficjalnie zaprezentowane jeszcze w tym roku, ale sprzedaż nie rozpocznie się przed 2026 rokiem, kiedy planowana jest premiera drugiej generacji Giulii.


Przeczytaj także: Nowa Alfa Romeo Giulia będzie miała silnik spalinowy. Stelvio także


Więcej na ten temat