Moto

Ten SUV ma 970 km zasięgu i jest prawie elektrykiem. Cena? Nowość Leapmotor tania, jak barszcz

Ten SUV ma 970 km zasięgu i jest prawie elektrykiem. Cena? Nowość Leapmotor tania, jak barszcz (fot. Leapmotor)
Ten SUV ma 970 km zasięgu i jest prawie elektrykiem. Cena? Nowość Leapmotor tania, jak barszcz (fot. Leapmotor)
podpis źródła zdjęcia

Ten SUV nadal jest elektrykiem. Otrzymał jednak słaby silnik benzynowy, który ma spalać paliwo tylko po to, aby doładowywać baterię. To nie ma sensu? Nie do końca. Bo motor spalinowy według deklaracji producenta spala zaledwie 0,5 litra paliwa na każde 100 km. Emituje jednocześnie 10 g CO2/km. To tyle, co nic.

Leapmotor wprowadza do sprzedaży nowy model. A właściwie to nową wersję swojego elektrycznego SUV-a. Teraz auto otrzymało spalinowy range extender. Za jego sprawą na jednym ładowaniu i tankowaniu jest w stanie pokonać ponad 970 km.

Leapmotor C10 REEV ma silnik spalinowy, który jest generatorem

Nowy model nazywa się Leapmotor C10 REEV (Range-Extended Electric Vehicle). Identycznie jak wariant elektryczny, model jest napędzany silnikiem synchronicznym z magnesami stałymi. Tu oferuje on jednak 215 koni mechanicznych. Jest zatem słabszy o 3 KM w stosunku do czystego elektryka. Spora moc sprawia, że auto może przyspieszyć do 100 km/h w 8,5 sekundy. To o sekundę wolniej, niż w elektryku. Prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

 

Kolejna różnica dotyczy baterii trakcyjnej. Ta ma 28,4 kWh pojemności. To sprawia, że na zasilaniu elektrycznym z baterii model może pokonać 145 km. Zasięg SUV-a wydłuża 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 82 koni. Jednostka korzysta z 50-litrowego zbiornika paliwa. Ten przy spalaniu na poziomie 0,4 l/100 km, jest w stanie doładować akumulator do takiego poziomu, że auto pokona 829 dodatkowych km. To sprawia, że całkowity zasięg "hybrydowego" Leapmotor może sięgnąć nawet 974 km.

 

Przeczytaj także: Rekordowy przebieg elektrykiem: 666 tys. km Hyundaiem Ioniq 5

1 / 5 zdjęć
Item 1 of 5
Leapmotor C10 REEV w Polsce (fot. Leapmotor)

Czym się różni Leapmotor C10 REEV od C10 EV?

Ładowanie baterii Leapmotor C10 REEV do 80 proc. pojemności przy stacji DC trwa zaledwie 18 minut. Uzupełnianie zapasów prądu w domu od 5 do 100 proc. pojemności zajmuje 6 godzin. Pojawienie się zbiornika paliwa ogranicza jednak pojemność bagażnika w SUV-ie. Ta spada z 467 litrów w elektryku do 400 litrów w wersji REEV. Hybryda jest też cięższa? Posiada silnik spalinowy i bak. Z drugiej strony ma o ponad połowę mniejszą baterię. To niemalże wyrównuje masy obydwu modeli. Leapmotor C10 REEV waży 1950 kg. To o 30 kg mniej od wariantu wyłącznie elektrycznego.

 

Przeczytaj także: Audi zaprezentuje przystępny cenowo elektryk w 2026 roku

Ile kosztuje Leapmotor C10 REEV w Polsce?

Najbardziej niesamowita w tym aucie jest jednak cena. Klienci już teraz mogą zamawiać SUV-a w premierowej ofercie. W niej za pojazd trzeba zapłacić co najmniej 149 900 zł. Przy czym katalogowa cena tego modelu to 163 200 zł. To kwota, którą normalnie trzeba zapłacić za dobrze wyposażony samochód kompaktowy, a nie SUV-a z napędem elektrycznym pochodzącego z segmentu D.

 

Leapmotor C10 REEV w bazowej wersji Style jest wyposażony m.in. w panoramiczny dach szklany, elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera, kamerę 360 stopni, pełen pakiet systemów bezpieczeństwa, 10,25-calowy ekran w miejscu zegarów, 14,6-calowy ekran multimedialny, kluczyk NFC i 18-calowe felgi aluminiowe. Na szczycie cennika stanie Leapmotor C10 REEV Design. Jego cena promocyjna wynosi 155 755 zł (normalnie 169 575 zł). W tym przypadku lista wyposażenia poszerza się o tylne światła LED z animacją, przyciemniane tylne szyby, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane i wentylowane przednie fotele czy 20-calowe felgi aluminiowe.

Więcej na ten temat